''Mondzorg is soms hier & nu een gaatje vullen en soms praten over later (bijvoorbeeld het opstellen van een zorgdoel en het nastreven van een zorgplan). Een goed geïnformeerde patiënt kan, als hij/zij dit wil, beter zijn/haar gebitsgezondheid managen." (praktijkeigenaar).
"Mijn drie kernwoorden zijn; kwaliteit; veilige zorg; vakkundige zorg." (assistente)
"Rust en ruimte(-tijd) nemen voor zorg vind ik belangrijk, want dit verbeterd de kwaliteit van de restauraties en maakt dat de patiënt en behandelaar elkaar beter begrijpen. Ik zie een 'stralend' gezond gebit als een spiegel voor de gezondheid." (tandarts)
"Goede en professionele zorg, geduld, empathie. In één zin; een patiënt moet worden gehoord en met een goed gevoel de praktijk verlaten. We doen het uiteindelijk toch voor die GLIMLACH" (preventieassistente)
"Dat de patiënt zich op zijn gemak voelt en de beste zorg krijgt die wij kunnen bieden. Rust, reinheid, regelmaat; want wat voor baby's en kinderen werkt, werkt voor volwassenen vaak ook." (preventieassistente)
"Preventieve, betrokken en wenselijke zorg.
- Preventieve/betrokken zorg: patiënten op het juiste pad zetten doormiddel van juiste instructie en informatie en dit later ook weer halfjaarlijks bij te houden door recalls. Op deze manier blijft het contact met de patiënt kort en kan de mondhygiëne goed in de gaten gehouden worden. Hierdoor kunnen tandheelkundige problemen voorkomen worden.
-Wenselijke zorg: een goed luisterend oor hebben voor de patiënt, zodat duidelijk wordt wat de wensen van een patiënt zijn. Soms zijn de voor de hand liggende oplossingen niet de juiste voor een patiënt. Maar moet er samen gekeken worden naar de beste. Dit gaat samen met een gemoedelijke sfeer in de praktijk. De patiënt moet geen drempel voelen om vragen te stellen aan de balie of aan de behandelaar." (frontoffice)
Wij geloven dat een goede samenwerking plaatsvindt in een prettige werksfeer. Doordat we werken met richtlijnen en protocollen weet iedereen wat van hem/haar verwacht wordt op de werkvloer. Ook vinden we het belangrijk dat we van elkaar leren.
We zijn tégen verspilling van energie, zoals ongezonde (eet)gewoontes die leiden tot ziektes zoals gaatjes of diabetes en bovendien belastend zijn voor de aarde.
We zijn vóór focus. Een positieve focus op de gezondheid van geest, lichaam en de wereld om ons heen.
Om verspilling tegen te gaan, focussen we op het voorkomen van problemen in de mond zoals gaatjes en tandvleesproblemen.
De praktijk uitgerust met zonnepanelen en we scheiden wij ons afval. We gebruiken namelijk veel plastic. Plastic is een geweldig product; het kost weinig energie om te maken, kan in elke gewenste vorm worden gegoten en is steriel. Bovendien gaat het lang mee (500-1000 jaar), daarom letten we erop dat het na gebruik in de prullenbak beland!
Openingstijden: | |
---|---|
Ma - Do | 8:00 - 17:00 |
Telefoon | 9:00 - 12:00 |
Vr - Zo | Gesloten |
telefoon | 043 4581685 |
---|---|
info@tandartsmargraten.nl | |
zorgmail | 500134522@lms.lifeline.nl |